تجربه‌ی هتلی مدرن با TIS

نوشته شده در يكشنبه, 11 مهر 1400

 
به‌علاوه از آنجایی که چراغ‌ها و سیستم تهویه‌ی اتاق، حتی زمانی که مهمان‌ها در اتاق نباشند روشن است، انرژی به شکل بی‌رویه‌ای مصرف می‌شود. این موضوع می‌تواند خسارت مالی به بار آورد اما هیچ مالکی نمی‌خواهد مهمانهای هتلش را از یک اقامت خاطره‌انگیز و مطلوب محروم کند. از طرفی نمی‌توان از مهمان‌ها توقع داشت به یک اتاق سرد و تاریک قدم بگذارند. نمی‌توان گفت چه کسی مقصر است. هم مهمان‌ها و هم مالکان هتل این حق را دارند که منافعشان مورد توجه قرار بگیرد.
 
برخی از هتل‌داران تصور می‌کنند اگر سیستم تهویه را از شبکه جدا کنند، از هدررفت انرژی جلوگیری می‌شود. برخی دیگر سنسورهای حرکتی را راه‌حل این موضوع می‌دانند. با این حال هیچ کدام از این دو جلوی هدررفت انرژی را نمی‌گیرد. از میان قطعات، سیستم تهویه بیشترین انرژی را مصرف کرده و سنسورها دردسرسازند چرا که صرفا بر اساس حرکت کار می‌کنند؛ ممکن است زمانی‌که مهمان در حال خواندن کتاب یا خواب است، کولر و چراغ‌ها خاموش شوند.
کمپانی هوشمندسازی TIS معرفی می‌کند: سنسور سقفی Energy Servant، محصول تکنولوژی مدرن و بهترین راهکار برای اتاق‌های هتل.
 
این سنسور سقفی با قابلیت شناسایی حضور انسان در اتاق، جایگزین کارت‌ هولدرهای پلاستیکی قدیمی می‌شود. سنسور حرکتی PIR، سنسور تشخیص نور در فضا، دو ورودی دیجیتال، فرستنده‌های مادون‌قرمز که با سایر برندهای سیستم‌های تهویه کار می‌کنند، داشتن کدهای مادون‌قرمز سایر برندهای تلویزیون، سنسور دما، 24 پرچم، و 23 لاجیک و تایمر از جمله امکانات این قطعه‌ی هوشمند است.
با اتصال مگنت در به ورودی دیجیتال این سنسور و برنامه‌نویسی لاجیک‌ها، مسئله‌ی خالی/پر بودن اتاق حل می‌شود.
 
لاجیک‌های زیر را می‌توان برای Energy Servant تعریف کرد و انرژی را، بدون بر هم زدن آسایش و رفاه مهمان، به خوبی مدیریت کرد:
 
1) در صورت شناسایی هرگونه حرکت در فضا، اتاق "پر" محسوب می‌شود.
2) اگر در اصلی اتاق باز و بسته شود، یکی از پرچم‌ها به مدت یک دقیقه روشن می‌شود تا در صورت وجود حرکت، آن را شناسایی کند. اگر بعد از یک دقیقه هیچ حرکتی شناسایی نشود، حالت "صرفه‌جویی در انرژی" فعال می‌شود. این لاجیک برای مواقعی که مهمان در اتاق توقفی کوتاه دارد مناسب است.
در حالت "صرفه‌جویی در انرژی" تمامی لامپ‌ها به جز یک چراغ خواب، خاموش می‌شوند. در صورتی‌که شخص دیگری در اتاق و در حال خواب باشد، چراغ خواب به مدت سه ساعت روشن می‌ماند. سیستم تهویه خاموش نمی‌شود اما دمای آن دو درجه کاهش می‌یابد. کاهش دمای کولر/بخاری اسپلیت به مرور زمان انرژی زیادی ذخیره می‌کند.
3) اگر حالت "صرفه‌جویی در انرژی" فعال باشد، و در طول 2، 3 ساعت حرکتی شناسایی نشود، چراغ خواب و تهویه به‌طور خودکار خاموش می‌شوند. همچنین می‌توان درجه‌ یا سرعت تهویه را تغییر داد.
 
Energy Servant می‌تواند به‌گونه‌ای تنظیم شود که در صورت باز بودن در یا پنجره‌ی بالکن، تهویه روشن/خاموش ‌شود. کافی‌ست یک رابط مگنت به در یا پنجره‌ی بالکن متصل شده و تصمیمات هوشمند Energy Servant برنامه‌نویسی شود.
اگر بنا به تشخیص سنسور شناسایی شدت نور، میزان نور بالکن کافی باشد، تمامی چراغ‌ها خاموش می‌شود.
 
یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه‌ی این سنسور ترموستات داخلی آن است که کمک می‌کند دمای محیط در شرایط مناسب و مطبوع باقی بماند. این موضوع در نگهداری از مبلمان خانه هم اهمیت زیادی دارد. به‌خصوص در نقاط گرم و برای اتاق‌هایی که برای مدتی طولانی بی‌استفاده مانده‌اند، رطوبت هوا و بوی نا مشکل‌ساز می‌شوند. خبر خوب این است که می‌توان این سنسور را طوری برنامه‌نویسی کرد که در صورتی که دمای محیط بیش از 28-30 درجه شود، حالت "ضدرطوبت" تهویه فعال شود. دفعات فعال‌سازی این حالت، به میزان تغییرات دمای محیط بستگی دارد. این سنسور به‌علاوه در مناطق سرد و برای جلوگیری از رویش قارچ کارایی مناسبی دارد.
 
یکی دیگر از قابلیت‌های Energy Servant کنترل تلویزیون است. اگر اتاق مهمان مجهز به تبلت باشد، فرد قادر خواهد بود که تلویزیون را از طریق این سنسور کنترل کند.
سنسور Energy Servant در 20 اتاق در هتل Fairmount Blue Mountain در سیدنی نصب و راه‌اندازی شد. در نتیجه‌ی استفاده از این قطعه، مدیریت انرژی تا حد زیادی بهبود یافت. به‌علاوه مهمان‌ها از اقامتشان در این هتل و تجربه‌ای لوکس اعلام رضایت کردند.
TIS تنها با ارائه‌ی چند راهکار هوشمند، موقعیتی فراهم می‌آورد تا هم منافع هتل‌داران و هم مهمان‌ها با مصرف حداقل انرژی تحقق یابد.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر یا تعیین وقت مشاوره، به www.tiscontrol.com. مراجعه کنید.
 
back to top